Tuesday 21 February 2012

TIADA ISTILAH BARU ATAU LAMA

Nak di ceritakan kat sini .. Aku dalam scene ni almost 6 taon. So pengalaman pun tak banyak lagi. Harap diberi tunjuk ajar kalau ada yg kurang.

Masih ada lagi orang yang mempertikaikan isu ORANG LAMA DAN ORANG BARU. Aku pun tak paham kenapa .. konon nak tunjujk kau TEPU lah ? hurmmm ... Aku pernah dulu terkena dengan sorang Mamat ni. Tak nak sebut lah sapa dia .. Umo dia hampir mencecah 30 taon macam tu. Klo dah bagi bini .. anak dah besar tu ! Macam ni cerita dia .. dia tanya lah aku melalui IM Facebook ... Soalan dia berbunyi begini " Klo,kau tau sejarah HARDCORE di malaysia ni ... band mana yg mula mula bawak HARDCORE GENRE ni ke malaysia ? " aku pun mula bermonolog  .. " pejadah kau cuba tanya aku soalan macam ni ? " aku pun balas lah IM mamat tu dengan berbunyi begini " Carburetor Dung lah band yg membawa GENRE HARDCORE ke malaysia " mamat tu pun membalas " betul " so aku pun saja pyscho minda mamat tu balik dengan bertanyakan soalan ini " Mana perginya Alak sekarang ni ye ? " dan mamat tu pun menjawab " Alak ? Who is Alak ? " aku pun membalas .. " Alak vokalis Carburetor Dung .. tak kan tak tahu ? " dia pun membalas " Maaflah saya nak tido "


Kesimpulannya,boleh tak jangan nak berlagak kalau anda itu TEPU dalam scene ni. DO RESPECT ANOTHER PERSON ! Tolong jangan wujudkan istilah ORANG LAMA DAN ORANG BARU. Konon kononnya ... yg muda ni tak tahu langsung tentang ilmu kehidupan mahupun scene ni. So beri lah tunjuk ajar bukan merendahkan orang yg tidak berilmu ! MEMBERI SEBANYAK BANYAKNYA LEBIH BAIK DARI MENERIMA SEBANYAK BANYAKNYA . Mana mana ilmu di dunia tak salah kita berkongsi .. kan ? Nak nak lagi orang tak akan ingat kita walaupun kita lama macam mana pun dalam scene ni. Tapi orang akan ingat kita .. dengan apa yg kau buat untuk scene ni. Nak nak lagi Genre yg kita dengar ni .. susah untuk diterima oleh setiap peringkat umur. So fikir fikirkan lah ... Makasih :)